Utviklet av PM Grafisk
MultiAd er et kraftig verktøy utviklet av PM Grafisk som revolusjonerer annonseringsprosessen for de som ønsker å annonsere et stort antall produkter over en lengre kampanjeperiode. Våre malstyrte annonser gjør det enkelt å presentere et ubegrenset antall produkter, sortere etter pris, navn, dato eller tilfeldig rekkefølge. Vi tar oss av designet og skreddersyr maler for hver kunde, som selv har mulighet til å legge til, endre eller fjerne innhold i annonsen. Informasjonen som blir lagt til blir oppdatert i sanntid, eller tidsinnstilt etter ønske. Dette åpner for spennende muligheter for å heve standarden på annonseringen og kommunikasjonen mellom kunden og leseren.
MultiAd er ideelt for kunder som har en rekke produkter de ønsker å annonsere. Selgere og kunder kan få tilgang til å redigere, slette eller legge til innhold i annonsene gjennom hele kampanjeperioden ved hjelp av vårt brukervennlige grensesnitt. Det er enkelt å gjøre endringer selv, og innholdet i annonsen blir oppdatert i sanntid på alle annonsestørrelser. Det er både enkelt og effektivt!
MultiAd er en eksklusiv annonsetype og bør kun tilbys kunder med årlige annonsekampanjer. Dette skyldes at oppsett av annonsemaler kan være tidkrevende, og det er mest gunstig for annonsørene å bruke malene over lengre tid. Det passer eksempelvis for meglerfirmaer som annonserer boliger ukentlig, eller matvarekjeder med ukentlige tilbud. Hvis et produkt blir solgt eller går tom, kan selgeren, eller kunden enkelt fjerne produktet fra de publiserte annonsene. Usikker på om dette passer din kunde? Ta kontakt med oss.
Bestill MultiAd-mal med detaljert, men konkret info over hva kunden ønsker. Vi sender forslag på annonse og utformer MultiAd’en til den er godkjent. Bestill så MultiAd kampanje når malen er klar til bruk. Kunden vil få opplæring i hvordan hen kan endre innhold før kampanjestart.
Legg inn bestilling på MultiAd-mal på vår nettside www.pmgrafisk.no/multiad. Husk å legg inn bestilling i god tid før kampanjeoppstart, da dette er et tidkrevende produkt. Det er viktig at all nødvendig informasjon kommer frem i manus, så beskriv hva kunden ønsker så godt og konkret som mulig. Husk at malen skal være ferdig utformet og godkjent før du går videre og bestiller «MultiAd kampanje». Vi klargjør kampanjen og sender script til trafikk/AdOps.
Husk at «MultiAd-malen» må være produsert og godkjent før det bestilles MultiAd kampanje. Når din MultiAd-mal er klar til bruk, bestiller du oppstart av kampanjen hos oss. Dette gjøres via vår nettside www.pmgrafisk.no/multiad. Dette er nødvendig for at vi skal få all informasjon vi trenger for å kjøre kampanjen fra start til slutt. Når en kampanje er avsluttet vil malene bli satt i dvale og kan brukes igjen ved fremtidige MultiAd-kampanjer for kunden.
Selger, kunde og PM Grafisk
Når MultiAd-malen er produsert og klar til bruk, kan selger, kunde eller vi på PM Grafisk endre og oppdatere informasjonen i annonsene gjennom kampanjeperioden, alt etter hva kunden ønsker.
Vil vi gi opplæring og tilgang til de som skal kunne endre innholdet i annonsene. Vi minner om at innholdet oppdateres i sanntid, og vi ber om ekstra forsiktighet når det gjelder å gi kunder direkte tilgang til å redigere innhold, da endringene vil påvirke allerede publiserte annonser.
Dette ordner vi på PM Grafisk som ved en vanlig kampanje! MultiAd leveres som et skript som forblir det samme gjennom hele året, og leveres til trafikk kun en gang før kampanjeoppstart.
Alle «slidene» i annonsen vil ha mulighet for individuelle sporingslenker, som kan telles separat med "Bitly". Data for de ulike «slidene» vil være tilgjengelige hos trafikk/AdOps. Vennligst referer til ditt MultiAd-ID-nummer for den sliden du ønsker detaljerte rapporter for. MultiAd-ID finner du ved å gå inn på sliden din og scrolle ned til Item ID. For eksempel: 64f07f1d4b91eb75b17eb13f.
Som standard vil vi ikke levere analyse for hver «slide» automatisk. Dette må gjøres manuelt for hvert MultiAd-nummer. Detaljerte rapporter fra Bitly vil være tilgjengelige i 60 dager tilbake i tid. Her vil det være mulighet for å hente ut spesifikk trafikkdata for denne sliden. Vi leverer analyse for enhet (mobil, desktop, nettbrett), lokasjon (land, by) og trafikkanalyse per dag. Totalt antall klikk for hele annonsen vil bli rapportert på samme måte som i en vanlig kampanje.